Škola je uključena u projekt  GLOBE (Globalno učenje i opažanje za dobrobit okoliša) . Program predviđa redovita i kontinuirana učenička mjerenja i opažanja u neposrednom okolišu škole. Mjerenja i opažanja obavljaju se na području atmosfere, vode, tla i pokrova, a rezultati istraživanja se upotpunjuju i povezuju, čime se ostvaruje program cjelovitog praćenja stanja okoliša.

IZVJEŠTAJ O RADU GLOBE SKUPINE U ŠKOLSKOJ GODINI 2014./2015.

Voditelj: Danijela Lovričević i Josip Cvitan

Globe skupina (7 učenika iz 3. razreda Opće gimnazije) je radila tijekom cijele školske godine, 2 sata tjedno, i svakodnevno mjerila meteorološke podatke te ih uredno slala preko interneta u glavno središte. Na novim GLOBE web stranicama jepostalo moguće  upisati sve podatke pa više nije bilo potrebe voditi individualne dnevnike kao što se to radilo prošlih godina, To je uvelike olakšalo rad grupe i omogućilo učenicima da se više koncentriraju na istraživački projekt. Globe grupa, osim osnovnih meteoroloskih podataka je nastavila i sa  mjerenjima u fenologiji (pupanje, listanje, cvjetanje) i mjerenjima  temperature mora na dvije mjerne postaje koje je prije dvije godine uvela nastavnica Danijela Lovričević. Na kraju školske godine učenici su uveli i neka dodatna mjerenja, kao sto su ph mora i kišnice te prozirnost mora.

Skupina je nastavila raditi, kao i prošlih godina, po određenim nastavnim temama da bi učenici bolje razumjeli sadržaj rada.  Zadane teme su bile:

Uvod u klimatologiju
Vode na kopnu
Tlo
Fenologija
Biometrija
Izrada projekta za mž smotru
Rad škole u GLOBE skupini
Orijentacija u prirodi
Orijentacija na karti
Čitanje satelitskih snimaka

„Globovci“ su sudjelovali na međužupanijskoj smotri u Omišu. Za smotru je pripremljena ppt prezentacija o radu škole u prethodnoj godini između dvije mž smotre te predstavljen istraživački projekt za državno natjecanje koje se održalo u Daruvaru. .

Učenici su izabrali projekt o utjecaju mora na mikro klimatske uvjete Općine Blato i Vela Luka. Na projektu su radili samostalno punih 3 mjeseca u tri faze. 1. Određivanje metode rada, organizacija logistike. 2. Prikupljanje podataka. 3. Pisanje rada.

Tijekom tog razdoblja svi sudionici GLOBE-a su se upoznali sa osnovama znanstvene metode (prikupljanje literature, postavljanje hipoteze i eksperimenta, obrada rezultata te osnove pisanja znanstvenog rada).

S obzirom na minuli rad GLOBE grupa se na međužupanijskoj smotri u Omišu uspjela kvalificirati na državno prvenstvo gdje je imala priliku izložiti svoj istraživački rad, koji je prethodno prošao stroge recenzije.

Nakon vrlo uspješnog državnog prvenstva, grupa se okrenula planiranju rada u  nadolazećoj školskoj godini.

 

 IZVJEŠTAJ O RADU GLOBE SKUPINE

Školska godina 2013./ 2014.

Voditelj : Danijela Lovričević

Globe skupina (15 učenika) je radila tijekom cijele školske godine, 2 sata tjedno, i svakodnevno mjerila meteorološke podatke te ih uredno slala preko interneta u glavno središte.

Osim toga, skupina je radila i po određenim nastavnim temama da bi učenici bolje razumjeli meteorologiju.Zadane teme su bile:

Učenici su izvršavali i brojna mjerenja

Ove godine, baš kao i prošle, učenici su pozvani na smotru Globe škola u Zadru u ožujku 2014. Želimo im puno uspjeha i prolaz na državnu smotru.

 

 

VELIKI USPJEH NAŠIH UČENIKA – „GLOBOVACA“  

10. međužupanijska smotra i natjecanje Globe škola za regiju Dalmacija

11.ožujka 2014. u Ekonomsko-birotehničkoj i trgovačkoj školi u Zadru je održana 10. međužupanijska smotra i natjecanje hrvatskih Globe škola, na kojoj je sudjelovala i ekipa iz naše škole. Na natjecanju su sudjelovali učenici 3a razreda: Leonard Borovičkić, Matea Vučetić i Lidija Žuvela pod mentorstvom prof. Danijele Lovričević.

Svečano otvorenje započelo je veselom dobrodošlicom globovaca zadarske škole. Dobrodošlicu  i pozdravnu riječ uputila je Globe voditeljica njihove škole prof. Marina Sambolek  koja se ukratko osvrnula na Globe program i istakla kako najveću zaslugu u ovom projektu imaju učenici – mladi globovci koji neumorno iz dana u dan predano rade na projektu i prikupljaju podatke s terena te podsjetila da smo u ovome projektu svi pobjednici i da nastavimo razmišljati „zeleno“ s razvijenom sviješću za očuvanjem okoliša za dobro našeg planeta i svih nas.

Nakon pozdravne riječi ravnatelja škole, gospodina Joze Dragića, ohrabrenja uvaženih gostiju iz Zadarske županije, program je započeo novouglazbljenom Globe himnom „Svijet je star“. Nakon recitacija na temu Dalmacije i planeta Zemlje te prekrasnih glazbenih brojeva, gospodin Marko Buljan, voditelj regionalnog centra, proglasio je međužupanijsku smotru Globe škola 2014. otvorenom.

Na smotri su sudjelovale 4 srednje i 4 osnovne škole. Sve su škole prezentirale svoj godišnji rad, a prosudbeno povjerenstvo je taj rad bodovalo. Najuspješniji će biti pozvani na državnu smotru koja će se ove godine održati u OŠ Kraljice Jelene u Solinu.

Ovogodišnji poredak natjecanja za sektor jug je slijedeći:

  1. mjesto - Srednja škola Vela Luka       
  2. mjesto - OŠ Zadarski otoci – Zadar 
  3. mjesto - OŠ Šime Budinića – Zadar 
  4. mjesto - OŠ Valentin Klarin – Preko
  5. mjesto - Ekonomsko - birotehnička i trgovačka škola  Zadar 
  6. mjesto - OŠ Kraljice Jelene - Solin
  7. mjesto - V. gimnazija Vladimir Nazor – Split
  8. mjesto - Hotelijersko – turistička i ugostiteljska škola Zadar.

Nakon predstavljanja rada Globe škola održano je orijentacijsko natjecanje. Formirano je 8 mješovitih ekipa koji su pokazali zavidno znanje, sposobnost, vještinu, spretnost i brzinu u odrađivanju konkretnih zadataka na terenu krećući se prema predviđenoj orijentacijskoj stazi.

Prva tri mjesta su nagrađena. U ekipi “Begonija“ je i naš Leonard Borovičkić osvojio 2. mjesto.

Čestitamo svim Globe školama na postignutom uspjehu. Pozvanima na državnu smotru želimo puno uspjeha!

 

 IZVJEŠTAJ O RADU GLOBE SKUPINE

Školska godina 2011./ 2012.

Voditelj : Danijela Lovričević

Globe skupina (18 učenika) je radila tijekom cijele školske godine, 2 sata tjedno, i svakodnevno mjerila meteorološke podatke te ih uredno slala preko interneta u glavno središte.

Osim toga, skupina je radila i po određenim nastavnim temama da bi učenici bolje razumjeli meteorologiju.Zadane teme su bile:

Učenici su izradili izvješće po skupinama i napravili su prezentaciju vezanu za naš ovogodišnji projekt koji je prikazan na „Otvorenim vratima škole“. Na smotru u Zadar nismo išli zbog nedostatka sredstava.